Garantie en Retourneren 

Garantie :

EasyHolland hanteert het systeem van de wettelijke garantie voor de consument, overeenkomstig de geldende voorschriften, en de eventuele garantie van de fabrikant, die als aanvullend en niet wettelijk wordt beschouwd.

De wettelijke garantie is 2 jaar en geldt alleen voor eindgebruikers zonder BTW nummer. Voor BTW houders van om het even welke entiteit bedraagt de wettelijke garantie 1 jaar.

De wettelijke garantie van 2 jaar dekt voor het eerste jaar alle storingen van het product door fabricagefouten en fouten bij de oorsprong, voor het tweede jaar alleen die onderdelen die niet voortdurend en frequent worden gebruikt, overeenkomstig de geldende voorschriften in detail.

Aanvullende accessoires bij het hoofdproduct in de pakketten genieten verschillende vormen van garantie (gemiddeld 3 tot 6 maanden), indien zij niet afzonderlijk door de fabrikant worden gekocht.

De eventuele garantie van de fabrikant dekt volledig storingen van het product gedurende een periode van 1 tot 3 jaar, afhankelijk van de specificaties van de individuele fabrikant.

In de verpakking zit de garantiehandleiding van de fabrikant met instructies. Het biedt een snellere en efficiëntere garantieservice via de servicecentra die over het hele grondgebied zijn verspreid of op aanbeveling van de technische ondersteuning van de fabrikant indien die in het grondgebied aanwezig is.

De garantie is alleen geldig voor meer dan 2 jaar indien gespecificeerd door de fabrikant.

In alle gevallen loopt de garantie vanaf de aankoopdatum op de factuur.

EasyHolland, dat geen fabrikant is, wordt als distributeur van producten voor eindgebruikers beschouwd als een “tussenpersoon” bij het op de markt brengen van producten. Het is derhalve onderworpen aan de regels voor de handel, de verkoop en de garantie van producten in termen van commerciële bescherming door de fabrikant, de leveranciers en de toepasselijke regelgeving. De functie en de kenmerken van een product worden oorspronkelijk door de fabrikant gegarandeerd. Zij is daarom niet wettelijk aansprakelijk voor fabricage- of oorsprongsfouten.

Het bovenstaande geldt zowel voor het type product en het correcte gebruik en de installatie ervan, als voor eventuele gebreken en hun oorzaken, en voor alle aan het product bevestigde toebehoren.

In het geval van een defect aan een product kunt u rechtstreeks contact opnemen met verschillende merken/fabrikanten voor een snellere directe garantie/service indien deze door de fabrikant wordt geleverd, anders met Easy Holland, eigenaar van GotDeal, door contact op te nemen met onze klantenservice: klantenservice@gotdeal.nl.

Voor alle producten onder wettelijke garantie wordt de volgende procedure gevolgd om geschillen of schade voor de klant of anderszins de niet-aanvaarding van het product (zoals vermeld in de algemene voorwaarden) te voorkomen:

1- De klant brengt onze klantendienst op de hoogte van de mogelijke schade. EasyHolland behoudt zich het recht voor om, om de klant tijd te besparen, foto’s of anderszins een beschrijving van de schade te vragen, zodat de mogelijkheid van een onmiddellijke oplossing kan worden beoordeeld.

2- De klant moet tegelijkertijd ook het serienummer van het product aangeven, op het etiket van elk product met de vermelding S/N, zodat EasyHolland een eerste fiscale en logistieke verificatie van het product kan uitvoeren, met vermelding van het bestel- of factuurnummer van het product.

3- EasyHolland stelt de klant op de hoogte van de toestemming om het product te retourneren, door middel van het juiste formulier en RMA-autorisatienummer en retouradres. Anders wordt geen enkel product fysiek aanvaard en aan de klant geretourneerd.

4- De klant moet het defecte product terugsturen naar de verkoper, met verzendkosten ten laste van de klant, in ons magazijn in NL, tenzij anders bepaald bij de aankoop.

5- Bij aankomst wordt het product getest op eventuele gebreken (als het werkt, wordt het kosteloos aan de klant geretourneerd). Als het defect is, wordt het binnen 30 kalenderdagen zonder kosten voor de klant vervangen door hetzelfde gerepareerde model of een ander model dat niet inferieur is aan het vorige.

6- Op verzoek van de klant kan een terugbetaling worden verkregen door middel van een creditnota. Dit is alleen mogelijk indien het product niet binnen 30 kalenderdagen kan worden vervangen, rekening houdend met de waarde van de werkelijke goederen op het moment van aanvaarding van het verzoek, indien sinds de datum van aankoop veel tijd is verstreken.

Uiteraard zullen EasyHolland en de klant hierover communiceren door elkaar op de hoogte te houden van de status van de procedure en, afhankelijk van het defect, van een eventuele voor de klant passende oplossing.

EasyHolland biedt ter bescherming van de klant uiteraard een grote flexibiliteit en beschikbaarheid, ook op eigen kosten, waarbij per geval met de individuele klant, ook telefonisch, wordt bekeken wat de meest geschikte oplossing is die de klant niet onwelgevallig is, maar ook de verkoper beschermt, voor de garantie, bij de leverancier of fabrikant van de goederen.

Retourneren :  Herroepingsrecht (Wettelijke bedenktijd) :

Het herroepingsrecht is volgens de huidige regelgeving een recht van de eindverbruiker zonder BTW nummer, d.w.z. een natuurlijke persoon. Eigenaren van BTW nummers hebben volgens de huidige regelgeving geen herroepingsrecht, maar alleen het recht om binnen 8 kalenderdagen na de eventuele anomalie melding te maken van een productstoring, onder gebruikmaking van de hierboven beschreven vormen van garantie.

Vanaf de dag dat een product is ontvangen, heeft de consument een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Wilt u het product terugsturen? De klant heeft wettelijk 14 dagen de tijd om te beslissen of het product aan zijn of haar behoeften voldoet (herroepingsrecht), maar dit recht is door de huidige regelgeving beperkt tot het uitproberen van het product zoals in een fysieke winkel en het zorgen dat het product in zijn oorspronkelijke staat blijft.

De producten moeten nieuw en compleet zijn, onbeschadigd en gebruikt zoals in de eerste aanzet voor de eerste aanzetten. Inspecteer het product gerust zoals u dat in een winkel zou doen, maar zorg ervoor dat het in de originele staat blijft, inclusief verpakking. Indien het product beschadigd is of de verpakking meer beschadigd is dan nodig is om het product te verkopen, kunnen wij de waardevermindering van het product doorberekenen aan de klant. Behandel het product daarom met zorg en zorg ervoor dat het correct is verpakt wanneer u het terugstuurt. U draagt immers zelf het risico en de kosten van de terugkeer.

Bewaar het verzendbewijs goed, zo kunt u eventueel verlies van het product verhalen op de bezorgdienst.

In geval van aanvaarding van het herroepingsrecht zal de handelaar het totale door de consument betaalde bedrag, inclusief de standaard leveringskosten, binnen 14 dagen na positieve verificatie overeenkomstig lid 4 van de algemene voorwaarden terugbetalen. Indien de consument een duurdere leveringsmethode heeft gekozen dan de goedkoopste standaard leveringsmethode, is de handelaar niet verplicht de extra kosten voor de duurdere methode terug te betalen.

Om een product bij ons te retourneren, hanteren wij de volgende retours procedure en alleen retours die deze procedure volgen worden geaccepteerd en verwerkt:

– Breng klantenservice@gotdeal.nl per e-mail op de hoogte van de retourzending, zodat wij een dossier kunnen openen en wachten op een bevestigingsmail van ons. De bevestigingsmail bevat de retour instructies, het retour formulier en de code die op het retour formulier moet worden ingevuld.

– U kunt ook het retour formulier onderaan deze pagina downloaden.

– Het retour formulier moet worden afgedrukt en ingevuld en samen met het product worden teruggestuurd; het product moet zo snel mogelijk worden teruggestuurd (binnen 14 dagen vanaf aanmelding).

– Het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.

– Als de originele verpakking beschadigd is en het daarom niet mogelijk is om het als nieuw te verkopen, kunnen wij deze waardevermindering* aan u doorberekenen.

– Verpak de te retourneren producten zorgvuldig en veilig in een stevige doos om schade tijdens het transport te voorkomen. Dit is omdat u het risico, de verantwoordelijkheid en de kosten van de retourzending draagt. Tijdens de verzending kan er altijd iets misgaan, bijvoorbeeld dat het product niet aankomt of onderweg beschadigd raakt. Bewaar het bewijs van verzending goed, zo kunt u een klacht indienen bij de bezorgdienst als het product verloren of beschadigd is.

– Stuur de track & trace naar klantenservice@gotdeal.nl samen met een ingevulde kopie van het retourformulier (een foto is ook voldoende).

Zodra de retourzending in ons magazijn aankomt, sturen we een bevestigingsmail. Nadat wij de nodige controles hebben uitgevoerd en u per e-mail op de hoogte hebben gebracht, betalen wij het verschuldigde bedrag terug op dezelfde wijze als de betaling bij de bestelling. Altijd op voorwaarde dat het product in goede staat wordt ontvangen.

Voor sommige producten geldt er geen herroepingsrecht voor jou als consument en die vallen onder de volgende uitzonderingen:

Verzegelde computersoftware, audio-cd’s of films, zoals dvd’s, waarvan u na ontvangst de verzegeling verbroken heeft

(bijvoorbeeld cd’s, dvd’s, games);

Gepersonaliseerde producten (producten die speciaal voor jou gemaakt zijn);

Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om teruggezonden te worden, zoals in-ear headsets, headsets, tandenborstels, massage-, scheer-, of epileerapparaten, stijl- en krultangen, thermometers en VR-brillen waarvan de verzegeling/verpakking na levering is verbroken.

Wat is een verzegeld product?

Sommige producten – zoals scheerapparaten en tandenborstels – zijn verzegeld. Zo kun je beoordelen hoe het product eruit ziet en kunnen wij bij eventueel retourneren vaststellen dat het product ongebruikt is. Het verbreken van de verzegeling zorgt ervoor dat wij het product niet kunnen terugnemen.

* Waardevermindering

Bij producten die gebruikt, beschadigd, incompleet of zonder originele fabrieksverpakking retour gezonden worden, kan waardevermindering in rekening gebracht worden. Deze waardevermindering kunnen wij pas bepalen nadat je het artikel retour hebt gezonden.